سفارش تبلیغ
صبا ویژن

nailacademy

وسایل مورد نیاز در آموزش هوا گیری کاشت ناخن

 

  • سرسوهان الماسه مخروطی یا سرسوهان الماسه استوانه سرگرد
  • سوهان برقی
  • عینک ایمنی
  • ماسک

 

مراحل آموزش هوا گیری کاشت ناخن

 

  1. مرحله اول: کوتاه کردن قد ناخن
  2. مرحله دوم: نازک کردن مواد روی ناخن (مواد کاشت ناخن)
  3. مرحله سوم: هواگیری

مرحله اول آموزش هواگیری کاشت ناخن : کوتاه کردن قد ناخن

ابتدا با استفاده از سرسوهان الماسه استوانه ای سرگرد، قد ناخن را کوتاه می کنید.

دقت کنید که زاویه سرسوهان با سر ناخن باید 90 درجه باشد و حرکت در جهت چرخش سوهان از یک سمت به سمت دیگر باشد. در این مرحله برای انتخاب جهت درست حرکت روی نوک ناخن دقت کنید که در صورت انتخاب نادرست جهت حرکت، ممکن است سوهان در رفته و به ناخن ضربه بزند. همچنین دقت کنید که اگر ناخن دارای شکستگی بزرگی بوده و این شکستگی لق می زند حتما آن را با انگشتانتان نگه دارید تا از کنده شدن ناگهانی و زخم شدن ناخن جلوگیری کرده باشید. حواستان به گوشت زیر ناخن مشتری باشد چرا که برخی از مشتریان دارای گوشت انگشت بلند بوده و ممکن است ناخواسته حین کوتاه کردن قد ناخن این گوشت ضخم شود.

مرحله دوم آموزش هواگیری کاشت ناخن : نازک کردن مواد روی ناخن

با استفاده از سرسوهان الماسه استوانه ای سرگرد، مواد روی ناخن را تا جایی که می توانید نازک کنید.

در همین مرحله ممکن است بخشی از هواگرفتگی مواد از ناخن جدا شود. حواستان را جمع کنید که استفاده از عینک در این مرحله بسیار مهم است چراکه مواد جدا شده دارای لبه های تیز بوده و ممکن است به درون چشم شما پرتاب شوند. مرحله نازک کردن ناخن مرحله بسیار مهمی است چون موجب می شود که مرحله بعد یعنی هواگیری بسیار راحت انجام شود. دلیل آن هم این است که هر چقدر مواد ناخن نازکتر باشد راحت تر از ناخن جدا می شود.

مرحله سوم آموزش هواگیری کاشت ناخن : هواگیری

برای هواگیری قسمت های هواگرفته کاشت ناخن بایستی با سر گرد سرسوهان به آرامی به قسمت های هواگرفته ضربه بزنید.

این کار باعث می شود که قسمت های هواگرفته به راحتی جدا شوند. دقت کنید که حتما از ماسک و دستکش استفاده کنید چون مواد جدا شده، سبک ریز و دارای لبه های تیز می باشند و با پرتاب شدن به سمت صورت شما ممکن است به چشم آسیب برسانند و وارد ریه شده و مشکلات جدی ایجاد می کنند. در عین حال اگر از حالت ضربه زدن استفاده نکنید و سرسوهان را به صورت مداوم و طولانی در یک نقطه نگه دارید به علت اصطکاک، ناخن داغ شده و برای مشتری حالت ناخوشایندی ایجاد می کند. پس یکی دیگر از دلایل استفاده از حالت ضربه زدن جلوگیری از داغ شدن صدف ناخن مشتری است.

نکته بسیار مهم در هواگیری ناخن این است که به هیچ عنوان از سرسوهان هایی که لبه تیز دارند مانند سرسوهان الماسه استوانه استفاده نکنید. چرا که هم باعث داغ شدن سریع صدف ناخن می شود و هم لبه تیز ممکن است به صدف ناخن آسیب برساند.