سفارش تبلیغ
صبا ویژن

nailacademy

نظر

ترندهای جدید را می‌توان در هر بخشی از زندگی پیدا کرد. یکی از این ترندهای روز در زمینه زیبایی، استفاده از ژلیش ناخن است که به دلیل مزایای مختلفی که دارد در بین خانم‌ها بسیار محبوب شده است و در بسیاری از سالن‌های آرایشی و آرایشگاه‌ ها از پرطرفدارترین و شلوغ‌ ترین قسمت‌هایی است که حتماً باید از چند روز قبل، روز مراجعه خود را با آرایشگاه چک کنید تا وقتی را برای شما تنظیم کنند. بهتر است قبل از هر اقدامی بدانید که ژلیش ناخن چیست و چه تفاوتی با لاک معمولی دارد؟

قبل از هر چیزی باید بدانید که ژلیش یا همان لاک ژلیش با کاشت ناخن به روش ژل متفاوت است و این ژلیش ناخن تنها برای طراحی ناخن و استفاده از رنگ‌های مختلف برای زیباتر کردن ظاهر ناخن استفاده می‌ شود و تغییری در فرم یا بلندی ناخن شما ایجاد نمی ‌کند. در واقع این همان ژلیش طبیعی است.

 

ژلیش ناخن چگونه است؟

لاک ژلیش در واقع یک ژل رقیق و مایع است که در بطری‌های کوچکی مانند لاک تولید می ‌شود.

نحوه استفاده از ژلیش ناخن درست مانند لاک معمولی است و با کمک فرچه کوچکی که در سر بطری قرار دارد، ژلیش را روی ناخن می‌ کشند. یکی از مزیت ‌های آن این است که به سرعت خشک نمی‌شود و نیازی نیست با سرعت هرچه تمام لاک را به نحوی روی ناخن پخش کنید تا اثر فرچه روی لاک باقی نماند!

مراحل ژلیش ناخن

نحوه ژلیش ناخن این گونه است که بعد از آنکه ژلیش مورد نظر را کاملاً روی همه ناخن ‌ها زدید، باید دست خود را برای مدت 15-60 ثانیه در دستگاه ژلیش یعنی زیر لامپ LED قرار دهید. همچنین می ‌توان از لامپ UV یا همان ماورای بنفش هم برای یک یا چند دقیقه استفاده کنید. زمان ذکر شده برای استفاده از لامپ‌ها با توجه به نوع لامپ و یا برند خود لاک ‌ها متغیر است. لاک ژلیش در اثر حرارت و واکنش ‌هایی که ایجاد می‌ شود از حالت مایع به جامد تبدیل می ‌شود و خودش را می ‌گیرد.

آنچه در مورد لاک ژلیش در این مرحله مهم است، این است که این لاک باید به خوبی و در زمان تعیین شده خشک شود، حتی در برخی مواقع اگر احساس شود که لاک کاملاً خشک نشده، باید مجدد در زیر نور لامپ قرار گیرد. چون هیچ روش دیگری به غیر از این لامپ ‌های مخصوص قادر نیست که ناخن را خشک کند. ژلیش پا هم به همین روش انجام می‌شود.

 

آیا اشعه UV ضرر دارد؟

شاید تصور کنید که همه ما برای فرار از آسیب اشعه ماورای بنفش خورشید خودمان را با استفاده از ضد آفتاب ‌ها محافظت می‌ کنیم و این اشعه برای لاک ناخن چطور نمی ‌تواند مضر باشد؟ حق با شماست، این نور بنفش رنگ برای سلامت بدن مفید نیست و به همین دلیل است که تکنولوژی جدید در تولید محصولات آرایشی به سمتی پیش رفته است که می‌توان لاک ژلیش را در زیر نور LED هم خشک کرد. این نور آسیب‌رسان نیست و ضرری برای سلامتی هم ندارد. در بسیاری از سالن‌های آرایشی هم از لامپ ال ای دی استفاده می ‌شود.