سفارش تبلیغ
صبا ویژن

nailacademy

نظر

تفاوت ژلیش با لاک معمولی

تفاوت ژلیش ناخن با لاک معمولی درست در همین‌جاست.

لاک ژلیش مانند لاک معمولی در معرض هوا خشک نمی ‌شود و بعد از قرار گرفتن زیر نور لامپ مخصوص است که به حالت جامد در می‌ آید. بعد از آنکه در زمان تعیین شده ناخن‌ های خود را ریز نور لامپ LED یا UV قرار دادید، لاک سفت می ‌شود.

اگر حس می‌ کنید که باید یک لایه دیگر هم از لاک ژلیش استفاده کنید، مجدد باید بعد از هر لایه، ناخن‌ ها را در معرض نور لامپ قرار دهید تا خشک شود. حتی در مرحله نهایی که می‌ خواهید تاپ کات یا همان پوشش آخر لاک را روی ناخن بزنید، لاک براق ‌کننده هم باید مجدد زیر نور لامپ قرار گیرد. تاپ کات برای محکم ‌کاری و حفاظت از لاک اصلی به عنوان پوشش نهایی روی ناخن به کار می ‌رود که می‌تواند براق و یا مات باشد.

 

آیا ژلیش برای ناخن ها مضر است؟

باید به شما مژده دهیم که ژلیش ناخن برای ناخن‌های طبیعی شما ضرری ندارد.

البته که برخی از گزارش‌ های آسیب به ناخن بعد از استفاده از ژلیش به گوش رسیده است ولی این آسیب‌ ها به دلیل ماهیت خود ژلیش نیست، بلکه نحوه پاک کردن آن است که ممکن است به ناخن طبیعی شما آسیب زده باشد. اگر برای پاک کردن ژلیش، مراحل با دقت انجام گرفته باشد و از مواد مرغوب و سالم به عنوان پاک‌ کننده استفاده شود، هیچ آسیبی به ناخن ‌های شما نمی‌ رسد

هزینه ژلیش ناخن

هزینه ژلیش ناخن در سالن ‌های آرایشگاهی متفاوت است.

با توجه به منطقه مورد نظر در شهر و همچنین برند و وسایل مورد استفاده این هزینه می‌ تواند از 40 تا120 هزار تومان متغیر باشد. قطعاً زمانی که از مواد دیگری برای طراحی ناخن استفاده کنید و یا روی هر ناخن بخواهید طرحی متفاوت داشته باشید، این هزینه بیشتر می‌شود. برای مثال هزینه لاک کروم که به شکل پوششی فلزی به نظر می‌رسد، به ازای استفاده در هر ناخن محاسبه می‌ شود.

البته اگر شما ترجیح می‌دهید که برای هزینه ژلیش، میزان کمتری را در نظر بگیرید، بهتر است که با خرید کیت مخصوص ژلیش در خانه ژلیش دستان خود را انجام دهید. درست است که برای خرید این مجموعه باید هزینه بیشتری را متقبل شوید، ولی اگر کمی آینده‌ نگری کنید، می ‌بینید که با توجه به هزینه ‌های آتی برای هر بار رفتن به آرایشگاه، این روش مقرون به صرفه‌ت ر است. برای خرید ژلیش باید به مراکز مخصوص فروش لوازم آرایشی مراجعه کنید.

 

ژلیش چقدر دوام دارد؟

به طور قطعی نمی‌توانیم بگوییم که دقیقاً ژلیش ناخن تا چه مدتی به صورت سالم روی ناخن باقی می ‌ماند چون با توجه به تخصص ناخن کار یا برند وسایل آنها، این زمان متغیر است ولی به صورت میانگین می‌توانید زمان یک تا سه هفته را برای لاک ژلیش در نظر بگیرید. ژلیش با استون و لاک پاک‌کن پاک نمی‌ شود و برای پاک کردن آن باید روشی تخصصی‌تر را پیش بگیرید که در بسیاری از مواقع هم در آرایشگاه یا سالن ناخن انجام می ‌شود.

زمانی که برای دوام لاک ژلیش گفته شد، مدت زمانی است که ژلیش سالم، بدون لب‌پریدگی، بدون ترک و سیاه شدن در نظر گرفته می ‌شود. در غیر این صورت اگر بعد از یک ماه هم برای پاک کردن آن اقدام نکنید، ژلیش با شکلی نه چندان شبیه به ظاهر اولیه‌ اش روی ناخن باقی می‌ ماند. خصوصاً اینکه در این مدت زمان باید قسمت جدید و رشد یافته ناخن طبیعی خودتان به شکل هلالی را هم در انتهای صدف ناخن، به ظاهرشان اضافه کنید. به هیچ وجه سعی نکنید لایه‌ های خراب شده ژلیش را با دست به شکل نواری از روی ناخن بکنید، چون به بافت ناخن خود آسیب می‌ زنید. پس سریع برای ترمیم ژلیش اقدام کنید.