سفارش تبلیغ
صبا ویژن

nailacademy

نظر

پدیکور

پدیکور نیز مانند مانیکور دارای فوایدی است که برای آشنایی با فواید مانیکور و پدیکور ابتدا مراحل پدیکور را بیان می کنیم. مراحل پدیکور به اختصار به شرح زیر است:

  • ایجاد محیطی مناسب و آرام، استفاده از موزیک آرامش بخش و شمع یا عود با رایحه ی ملایم و دلپذیر.
  • فرمدهی ناخن پا به وسیله سوهان دستی.
  • قرار دادن پا در ظرف مخصوص پدیکور که با آب گرم پر شده و برای نتیجه بهتر از نمک و کوکتل های مخصوص پدیکور در آب استفاده می شود.
  • کف سابی پا.
  • از بین بردن کوتیکول ها.
  • اسکراب و لایه برداری.
  • ماساژ با لوسیون ها و روغن های مخصوص.

فواید پدیکور

پدیکور نیز مانند مانیکور دارای فواید زیادی است، این فواید به شرح زیر است:

1- داشتن پاهایی مرتب و شیک

رسیدگی به ناخن های پا و همینطور از بین بردن پوست های مرده و ترک های کف پا باعث می شود پاها ظاهری بسیار مرتب، تمیز و شیک داشته باشند. انجام پدیکور علاوه بر سلامت بر روی زیبایی پا نیز تاثیر زیادی دارد.

2- شناخت بیماری ها و اختلالات ناخن

قرار گرفتن پا به مدت زیاد در کفش و پوشیدن کفش های نامناسب باعث فشار به ناخن های پا و ایجاد اختلالات مختلف ناخن می شود. . از متداول ترین این اختلالات می توان به میخچه، بیماری های قارچی، بیماری های عفونی و ناخن های فرو رفته در گوشت اشاره کرد. سوهان کشی و بررسی ناخن های پا در پدیکور باعث می شود که بیماری ها و اختلالات ناخن در زمان مناسب تشخیص داده شده و درمان شوند. این نیز از موارد فواید مانیکور و پدیکور است.

3- از بین بردن پوست های خشک و پینه ها

گرد و غبار و راه رفتن طولانی باعث ایجاد ترک و پینه در کف پا می شود. کف سابی با استفاده از سوهان و رنده مخصوص باعث از بین رفتن این ترک ها و پینه ها شده و پوست های مرده را از کف پا جدا میکند. استفاده از اسکراب و کرم های لایه بردار نیز باعث تراوت و زیبایی پوست پا شده و لک ها و لایه های مرده پوست را جدا می کند. این امر به سلامت و زیبایی پا کمک می کند.

4- سم زدایی

نمک هایی که در پدیکور استفاده می شود باعث سم زدایی پا می شود و آلودگی ها و سمومی که در پوست پا وجود دارد را از بین می برد.

5- استرس زدایی

محیطی که پدیکور در آن انجام می شود و ماساژ پا در پدیکور باعث از بین رفتن استرس و ایجاد آرامش می شود. کم شدن استرس باعث عملکرد بهتر ذهن و جسم می شود.

6- رفع خستگی

استفاده از آب گرم، نمک دریایی و ماساژ پا در پدیکور باعث رفع خستگی پا می شود. بعد از یک هفته ی کاری سخت و یا ورزش و پیاده ری طولانی انجام پدیکور به رفع خستگی و انرژی بیشتر کمک می کند.

7- افزایش گردش خون

ماساژ پا در پدیکور باعث افزایش گردش خون در عروق و بهبود عملکرد بدن می شود. با ماساژ پا عملکرد اعضای داخلی بدن و سیستم گوارش بهبود چشم گیری خواهد داشت.

8- بهبود و رفع دردهای عضلانی و مفصلی

انجام پدیکور به بهبود و رفع دردهای عضلانی و مفصلی در پا کمک می کند. قرار گرفتن پا در آب گرم و نمک دریایی و ماساژ پا باعث بهبود دردهای مفصلی و عضلانی می شود.